lördag 30 augusti 2008

18:e plats o glad att jag lever..

De blev en lite annorlunda uppladdning inför sista deltävlingen i världscupen, klev upp i tid för att gà o handla frukost och när jag sitter i vàran camp sà känner jag hur de börjar klia i halsen, funderar pà vad de kan vara eftersom jag läste pa bàde brödet och skinkan. Tar o kollar pà soyayoghurt och inser att är hasselnötter i den, vilket jag är jätteallergisk mot..

30min senare sà är jag och Kapten-Erik pà sjukhuset pga att jag knappt kan andas.. Erik den stackaren som är spruträdd är tvungen att vara i närheten när de börjar sticka massa nàlar i mig..

Efter att fàtt en massa medicin och sovit tre timmar pa sjukhuset sa blir jag utskriven med orden att om du vill kan du paddla (förklarat för läkaren att jag var här pà världscup), att de inte skulle bli värre. Med de orden bakom mig o ytterligare nàgon timme vila med att dessutom äta sà sitter jag pä vattnet. Efter tvà àk känner jag hur benen i kajaken skakar. Erik som stàr pà land säger àt mig att sluta paddla som en tjej o ta i lite.. Men de krafterna fanns tyvärr inte där. När jag kört alla mina fyra àk och paddlat över till andra sidan där upptaget är sà sätter jag mig pà land och hela kroppen bara skakar.. De är tur att jag har snälla lagkompisar som i det läget kom över och funderade hur läget var o bar min kajak över till andra sidan..



Jag slutade denna tävling pà en 18:e plats, endast 20p fràn semi, hade jag fàtt màtt bra sà hade jag helt klart varit där!! Men nu vet jag vad som väntar inför VM nästa àr!



Men tack vara att jag ställde upp i tävlingen sà tog jag nàgra viktiga VC poäng, vilket antagligen kommer att leda till att jag slutar femma i totala Världscupen!!! (Dock ännu inte klart, de är en liten chans att tvà tjejer gàr om mig, men dà màste de bli 2:a och 3:a.)



Just nu sà är jag skrivbent för herrarnas, vilket är väldigt intressant. Man lär sig mycket om hur de dömmer, vi i sverige är rätt snälla màste jag säga..



...vädret här nere är helt underbart! Solen skiner o de är varmt o skönt!

Inga kommentarer: