måndag 16 mars 2009

Örebro..

Har nu varit iväg en vecka på praktik, vilket var väldigt roligt och lärorikt.. Fick åka lite blått, ta fast några som begått stölder, ta in folk för LOB, letat efter försvunnen gumma, leta bil på E18 o ta en som körde ratt onykter o se hur kamran fungerade, dock hade folket "tur" och körde lagligt när vi var ute o letade efter någon som körde för snabbt.. Vilket iof är väldigt bra för dem och samhället, men tråkigt för mig.. De är ett väldigt komplicerat jobb, bra för samhället är oftast tråkigt för oss arbetare.. =) Men jag kan stå ut med att ha lite tråkigt om folk sköter sig!

Fick även paddla två vänder, en gång inne, satte min första slätvattensloop i Wavesports Projcekt 52. Kanske inte helt rakt, men kom upp! Sen blev de även lite blötande nedanför Örebro slott i valsen vid strömpis. Tyvärr var det väldigt grunt så gick inte att göra något vertikalt.. 
Dan Lindberg fotade mig lite, både framför Sv. flaggan och i valsen, hoppas på att de blev bra bilder, han skulle skicka upp en CD!

Bodde hela veckan hemma hos syrran och lekte en massa med Elin, hennes 1½år gamla dotter.. Tyvärr var hon under veckan sjuk så vi kunde inte hitta på så mycket bus som jag hade tänkt, men de blev endel i alla fall.. Hon är verkligen jättesöt! =) Hade de inte varit syrrans dotter hade jag kidnappat henne! Försökte köpa henne en vända då min syster var lite trött o less på hennes mamma tjat (hon är rätt så mammig just nu o varit det de senaste månaderna..) Men tyvärr gick de inte..

Träffade min kusin o han fru o barn en vända när jag var där nere oxå, de var jätteroligt, länge sen jag träffade dem, på tok för lång tid!

Nu är det bara att vänta på våren..Håller räkningen, hoppas på att få tillbringa valborg i en fors!

Inga kommentarer: