lördag 11 juli 2009

home sweet home!

Har nu landat i mina hemmatrakter, eller, har varit hemma sedan i Torsdag. Men mycket har hänt så det känns inte som jag varit hemma fören först i dag. I torsdag begravdes min älskade farmor, saknar henne massor, men vet att hon kommer att få det bra i himlen.

Början av veckan spenderade jag på frisksportarnas riksläger i Sätila utan för Göteborg. Det var ett mycket roligt läger och kom hem med ytterligare ett guld i damvolleybollen! Tävlade även i mångkamp och det gick hyfsat fram till teorin då jag föll en massa! :( Till nästa år måste jag börja läsa tidingarna lite mera.. eller helt enkelt vara med på en teorigenomgång innan! och så måste jag lära mig att kasta klubba RAKT!

Första helgen i juli var jag på Master of water (MOW) i dalarna och på DaFlo, en stor festival. Det var mycket trevligt, bra med folk och bra uppträdande på kvällarna. Paddlingen var kanonfin, hellhole visade sig från sin bästa sida!
MOW gick för min del väldigt bra. Vi började med störtloppstävling där alla får låna samma slags kajaker, råkade missa lite i linjen och var på väg in i ett bakvatten, men trotts fumlandet så hade jag 2sek till godo.
Kajakcrossen är som alltid en storfavorit för mig. Jag hade rekat ut en linje som gick långt bort ovanför småvalsarna innan fallet. I starten tog jag snabbt ledningen och började mata på dit jag ville och de 3 andra tjejerna i mitt heat följde efter. Jag vek ner och smekte kanten på en av valsarna och började paddla mot första "porten". När jag väl är inne i bakvattnet så ser jag att det bara är en av tjejerna som har lyckats ta min linje, de andra två sitter i var sin vals. Jag fortsätter ner för fallet där en säkerhetskanotist sitter och ropar till honom "det kommer två simmare". Paddlar in i bakvattnet och ser då att den ända tjejen som klarade min linje håller på att dra iland en av tjejerna och på väg ner för fallet är den andra tjejen, en paddel och två kajaker. Hjälper till att dra iland allt och paddlar sedan till mål där det visar sig att det blir omstart. Efter att alla lyckats tagit sig till start så kör vi om heatet och jag kör samma taktik, snabb start och sedan behålla ledningen till mål vilket var ett vinnande konsept!
I finalen upprepade jag bedriften och fick se de andra tjejerna tampas om andra platsen.

Freestyle tävlingen var inte som vanligt, utan gick mer ut på att roa publiken! Alla de vanliga freestyle tricken fanns med, men dessutom fick man "bonus" om man gjorde det på ett roligare sätt och det var bara de 3 bästa tricken som räknades. Totalt hade vi 3 åk på oss.
Jag började i första åket med att sätta en vanlig airloop följd av en space godzilla. Ingen av det speciellt publik friande, utan tänkte köra säkert.
Andra åket gick jag ut och gjorde en till airloop, men med den stora skillnaden att jag denna gång satte handen på huvudet samtidigt som jag loopade!
Mitt tredje åk tänkte jag försöka göra fubuflip, vilket jag tidigare aldrig försökt.. Men fick tyvärr inte till något bra loopförsök så det blev inget av det.
Resultatet i freestyletävlingen hade i herrklassen räckt till en 2:a plats, vilket jag är rätt nöjd med! Mats körde riktigt bra då han bl.a. länkade felix och loop.

I dag har jag varit och paddlat trollforsen och mårdsele, det är ca 230m3/sek i älven så det var skoj! Hittade några roliga våger att surfa! =)

Nu är det sova dax, i morgon ska jag paddla rödå... i lågvatten! :(

Inga kommentarer: