torsdag 29 juli 2010

Paddling i P4 Västernorrland!

I dag var jag med i P4 Västernorrland; http://sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx, ca 14,15min in i programmet. Lyssna o njut! ;)

Har i dag även paddlat ett helt racingpass, 3:e gången jag sitter i en racingkajak någonsin. Det var mycket roligt! Intervaller, kändes sådär när man blev ifrån paddlad av 15-åringar... Men de var bara 2 som paddlade snabbar än mig.. =) och fick ursäkten "Din kajak är långsammare än våra.." Men vete 17 om jag hade paddlat ikapp med dem om jag hade suttit i samma slags kajak som dem, för de är mycket rankare än den jag satt i. Testade riktiga tävlingskajak på slutet. Första försöket välte jag direkt, andra försöket lyckades jag paddla iväg, kom dock på när jag lämnat bryggan att jag inte skulle klara att vända den då de var lite småvågor, så paddlade bort till nästa brygga, steg ur, vände kajaken och där klev i och paddlade tillbaka. Men det blir helt klart åter besök dit nästa vecka!

I helgen ska vi iväg och fira mamma, ska bli skoj o träffa alla syskon och deras barn!

Inga kommentarer: