torsdag 16 juni 2011

Torsdag: Tidigt morgonpass!

Torsdag morgon, 04:00, min väcka kl ringer. Jag går upp och hör hur det regnar utanför och det är fortfarande mörkt ute, det känns tungt att veta att ½ av paddelkläderna är blöta..
Kastar i mig en banan och lite apelsindryck innan jag packar ihop mina paddelkläder, regnet har upphört men det är fortfarande mörkt ute.
Sätter mig i bilen och kör bort till valsen, när jag kommer fram är det redan två personer i vattnet.
Jag byter om, tar verkligen emot att ta på sig sina blöta paddelshort och sockar. Samtidigt ser jag att det är två till på väg ner i vattnet.

Jag hoppar i och lite senare kommer det andra, totalt blir vi 6 personer som paddlar.
Det är lite drygt 160cm vilket gör att vattnet har ökat och det är lite svårare att slå i botten på tricken.
Tränade på Mac Nasty och några loopar. Gjorde ett försök att göra Cartwheel till Mac Nasty, dock resulterade detta i att jag slog i bakänden av kajaken mot stenen.. Detta medförde två sprickor i bakre delen av kajaken, men detta upptäcktes inte förren senare på dagen då jag skulle ge mig ut på ett andra paddelpass.
Pga att kajaken var trasig så lånade jag en Rockstar av en Kanadensare. Rockstaren är oerhört lös, den åker dit men vill och är väldigt lätt att sätta upp med. Dock så hade jag inte riktigt tajmingen för den kajaken så jag fick inte till några loopar eller andra trick.
Det var oerhört mycket folk i vattnet när jag körde mitt andra pass, men vattenståndet var nere på 150cm så ingen klarade av att köra långa åk.

Efter paddelpasset fick jag hjälp av Peter Csonka att laga min kajak (igen). Börjar bli bättre och bättre på detta nu, tre lagningar på 1½ timme!

Vi var även på besök i Deggendorf under dagen då Max och Kim behövde växla sina dollar till Euro och bankerna i Plattling gjorde inte detta. Deggendorf är en mycket söt stad med stora fina kyrkor och torn.

Inga kommentarer: