tisdag 21 juni 2011

VM över för min del..

Det blev en snabbt VM för min del i år då jag slutade på en 32:a plats..
Första åket kändes bra, började med en loop där efter cartwheel, fluschade och hann upp igen för att göra ett snabbt försök på Mac Nasty, vilket bara blev en flatspinn...
Hade en bra känsla inför andra åket.
Gick ut och gjorde en airloop följt av en Space godzilla. Där efter ett riktigt bra försök på Mac Nasty, men tyvärr fluschade jag på den. Lyckades nog göra en flatspinn också under åket nån gång..
Dock fick jag inget betalt för min airloop eller space godzilla då domarna tyckte att det var utanför de 20 graderna man får har när man landar. Har svårt att säga emot då jag inte själv har sett mitt åk, men känns lite sur att få 13p för ett åk när man tror man har gjort ett bra åk och hade en bra känsla i kroppen när man gick i land och trodde att det skulle gå vägen att ta sig till top 2o..

Surt är det jag känner nu, men lite jag kan göra åt saken förutom att träna ännu mer, med bättre paddlare på bättre paddelställen.

Inga kommentarer: