lördag 15 september 2012

SM GULD i herr seniornklassen!

I dag tog jag mitt 9:e SM guld, men till skillnad mot de övriga 8 gulden så är detta i herr senior klassen.
Jag har länge velat tävla i herr senior klassen, men så länge det har funnits en dam senior klass så har jag ej fått räknas in och fått medalj om jag hade tagit det. I år blev det inte någon  damsenior klass då jag var ensam svensk kvinna som tävlade, där av kunde jag delta i herr seniorklassen.
I kvalet körde jag ett bra första åk, med 160 poäng, där efter ett lite sämre åk, 140 poäng. Det blev totalt 300poäng. Max slog mig där med sina 302,5 poäng.
I finalen körde jag ett stressat första åk, där jag endast klarade två flatspinn, totalt 20poäng. 
Mitt andra åk körde jag lite bättre då jag fick 105 poäng. Med 105 poäng låg jag då 5:a, med endast Norska Tora efter mig. 
I mitt sista åk lyckades jag med loop, spacegodzilla och lite annat, vilket resulterade i 230 poäng! Vilket gav mig SM GULD!!
Tack till mina sponsorer under året: Winther Bygg och ICA Kvantum Gällivare.


Inga kommentarer: