lördag 7 september 2013

VM över för min del...

Igår tävlade jag, mina kvalåk var inte de bästa. Började först med ett åk på 120p, men kände att jag ej inte riktigt fick till tricken. Tänkte att bara jag gör ett andra bra åk så kan jag ändå gå vidare, behövdes ca 500p hade jag gissat för att ta mig vidare till semi, top 10.

Mitt andra åk kändes riktigt bra och när jag kom in i bakvattnet så var jag nöjd, sedan fik jag se poängen, 73p!!! Detta reflekterade inte alls vad jag eller Peter Csonka tyckte jag hade gjort, besvikelsen var enorm..

Tittade lite senare på åket och inser att domarna har dömt rätt, jag gör ca 90% av alla trick.. Inte tillräckligt mycket upp och ner på min helix, loopens landning lite sne, det ända jag gör bra är mina split till split, men alla domare kan inte ha gillat de, för i så fall hade jag i alla fall haft 120 p med Linköping bonusen.

Nu återstår två dagar med semi och final, så får heja på Max Kalsson som är i semi i både herr juniorklassen freestyle och i squirt (herr senior).



Foto: Tom Zach, Österrike

Foto: Olga Blokhina, Ryssland

Inga kommentarer: