fredag 3 oktober 2008

Nydalasjön..

Har just kommit hem från ett slätvattenspassnydalasjön, våran grundtanke var att åka upp till Vindeln och paddla, men av lite olika anledningar blev det inte så utan att vi bestämda oss att köra ett slätvattenspassnydalasjön. Jag hittade en multisportkajak som jag körde i, Fredrik tog en racingkajak. Fick en del tekniktips, vilket var roligt, men blev direkt då vi skulle ta i frånpaddlad.. Så när vi skulle ta upp så testade jag racingkajaken, oj vad mycket snabbare den gick och lättare att använda rätt teknik. Men där emot var den mycket vingligare än den andra kajaken.. o måste ju säga, vattnet i sjön är inte badvänligt nu.. Tur var så var de inte djupare än till låren, så jag hoppade i kajaken igen och paddlade till land. Men helt klar så är de bra träning att sitta i de kajakerna och jag har inte givit upp hoppet att kunna paddla de utan att tippa, de var ju ändå 6-7år sedan jag satt i en sist i hela 20min..

Snart är de helg, bara en lekion i dag på umestan. Ska bli skoj, nån sorts övning!

Inga kommentarer: