onsdag 24 juni 2009

Världens bästa sommarjobb -nästan!

Ja, jag skulle kunna säga att jag har världens bästa sommarjobb, med bara en liten nackdel. Jag får inte något betalt! Men den här sommaren kommer jag endast att paddla. Just nu är jag i Norge för att träna inför NM som är om ca en vecka. Vågen är verkligen kanonbra just nu, när jag kom till Skjåk i fredags natt var vattenståndet mycket lägre och vågen mindre. Men det har stigit varje dag!

Jag åkte med Fredrik L till Otta, 97mil enkel väg, väl där mötte vi Anders Gille som jag åkte den sista timmen med. När vi kom fram till Skjåk såg vi en skylt ”Camping 1km” strax följd av ”MC träff 1km” med onda aningar fortsatte vi och riktigt så visade det sig att det var MC träff på campingen vi skulle bo på. De hade hyrt hela campingen med nu bad lite snällt och fick sätta upp ett tält i ett hörn, morgonen därpå kom ägaren av rafting företaget här bredvid och sa att vi fick sätta upp vårat tält på hans mark. Så de två första kvällarna blev vi vaggade till söms av norsk countrymusik.

När MC träffen väl var över fick vi flytta in i en stuga. Stugan är inte det minsta stor, det är två våningssängar, en garderob, en liten kyl, en bänk o ett litet bord med två stolar. Så jag förstår inte hur vi ska rymmas fyra personer här, jag tycker den är lagom åt en..

I går var jag och paddlade river Charlie, det är alltid intressant att paddla nya saker. Det var jag och två från raftföretaget. Ben paddlade med handpaddlar hela vägen! Har inte sett det tidigare, blev lite smått chockad först och trodde han skämtade. Det var rätt coolt att se, även om jag föredrar att hålla i min paddel även i fortsättningen.

Eftersom jag ”liftade” hit så har jag inte någon bil här, men en kickbike! Till affären är det ca 3km, var och besökte den i går förmiddag. De biltrafikanter som körde förbi mig måste undra när jag kom åkandes på kickbiken. Men då det på nått sätt kändes som om det var nedför åt båda hållen så gick det väldigt snabbt och smidigt!

I dag har vattnet stigit lite ytterligare, vilket gör vågen mer fluschig och inte lika brant hela tiden, men den är fortfarande okej! Håller på att öva att göra bluntar, i Project 52 är jag bättre på höger och i Project 54Cx är jag bättre på vänster, har ingen aning om varför. Försöker även öva på pistol flip, har fått nått bra försök, men tror tyvärr det var efter att kamerans batteri tog slut, men det återstår och se när jag får in filmen i datorn!

I dag är det sol och +28 grader, tokigt varmt!!!

Nu ska jag paddla med Kaj, Satu och Simon W, hörs senare!

Har nu tittat på filmen, de visade sig att batteriet tagit slut långt innan träningen tog slut, tyvärr. Men det innebär ju bara att jag måste göra det igen och då än bättre! Simon W har gett mig några tips på blunt, så de börjar lite smått ge med sig och börja fungera! =)

Inga kommentarer: