torsdag 22 april 2010

Sverigecup kajakcross

Helgen som var tillbringades nere i södra Sverige där det bjöds på kajakcross. Nyköping stod som värd för årets första kajakcross tävling under lördagen. Med mycket vatten och slalompaddlare som lade banan blev det en klurig men rolig bana! Tyvärr var vi bara tre damer som tävlade; Jag, Linda M och Sanna W. Efter en lång vinter var det väldigt roligt att få blöta kajaken igen. och det gick dessutom väldigt bra då jag vann tävlingen!

Lite film från damfinalen:



Söndagen tillbringades i Uppsala för den numera traditionella kajakcrosstävlingen Kvarncrossen, som även här bjöd på en fin vårflod! I Kvarncrossen börjar man längst upp på en ramp där efter runda en port på slätvattnet och där efter ner för kvarnfallet. Även denna tävling gick väldigt bra då jag tog en hem vinsten. Tyvärr kommer jag inte kunna delta i den tredje deltävlingen i Sverigecuppen för kajakcross då jag är på freestyle EM nere i Österrike vid den tidpunkten.


Prispall damer seniorer. Foto Henrik Westerberg, UPK.se


Inga kommentarer: