tisdag 19 juni 2012

Lienz, dag 2

I går flög jag ner från Sundsvall hela vägen till Munchen, där jag skulle plocka upp en hyrbil. Vilket gick sådär. Bilen jag hade bokat hade kraschat på vägen till flygplatsen, så jag åkte tillsammans med några från hyrbilsfirman till en plats ca 2 min från flygplatsen, för att hämta upp min nya bil.
Fick en Citroen Picasso, vilket är typ en familjebil, med massa plats åt kajaken! =)

Körde från Munchen till Lienz, vilket är 30mil. Var framme vid 18:30-tiden, lagomt mör efter 13h resa.
Första jag gjorde var att åka förbi valsen och titta på den, vattenståndet är lågt, men annars såg den ut som vanligt. Där efter åkte jag till boendet och checkade in. Har en trevligt rum men en pytteliten toa, en dusch, säng och en otrolig utsikt från balkongen!

Har fått en mindre värmechock när jag kom ner hit, det är över 30grader varmt, till skillnad från när jag lämnade Sundsvall, +10grader..

I tyskland, börjar närma mig Österrike

Börjar närma mig "kullarna" i Österrike. Var som högst 1640möh.

 Vyn från balkongen


Mitt rum.

Inga kommentarer: