onsdag 20 juni 2012

Laga kajak och paddla..

Det blev en tidig morgon, hade en fluga som ville göra mig sällskap, från kl 6 på morgonen till kl. 8 då jag gav upp.. *dö fluga dö* Ska i kväll innan jag lägger mig ta död på flugan, alt släppa ut den, får se vad jag lyckas med.

Morgonens bestyr blev att laga kajaken som gick sönder i går, den hade spruckit under vänster knästöd och det läkte in vatten. När den hade torkat och jag just var på väg att börja packa ihop sakerna fick jag ett chock besked - Niklas låg på sjukhus i Polen efter att ha vurpat med sin MC.. Det visade sig att det gick bra ändå, kroppen mörbultad och en fläskläpp samt skrapmärken på MC. Men det var några oroliga timmar för mig innan han blev utskriven!

När han väl blev utskriven så hade jag samlat mig och for bort till valsen, satt och pratade med Emily Wall ett tag tills vi såg att vattnet började stiga så vi kastade oss i vattnet och fick paddla bara vi två för ca 20min innan vattnet började sjunka igen. Klev då upp på land och inväntade nästa höjning. Vilket även 10 andra väntade på, så när vattnet steg igen var bakvattnet fullt.. körde några åk innan jag gav upp.

Kändes som ett bra pass i dag i alla fall, fick till några loopar, helex och cartwheel. Försökte mig på Mac Nasty, men fastnar hela tiden i sidsurf. Pratade lite med Pringles i dag och fick några tips som jag ska försöka i morgon. Valsen är riktigt svårpaddlad, speciellt när det blir riktigt lågt. Rykterna säger att de kommer garantera ett högt vattenstånd för valsen under hela nästa vecka.

I morgon ska jag filma, så det kommer säkert upp nån lite film här.

Nu ska jag jaga fluga...

Inga kommentarer: