söndag 24 juni 2012

Söndag

I dag är det söndag, inte speciellt mycket har hänt sen i torsdag. Försöker börja i rätt ordning.

Torsdag
Vaknade och insåg att det var högvatten! Äntligen! Så jag sprang ner och åt frukost och 30 min senare satt jag på vattnet. Det var riktigt roligt, men vattnet var väldigt smutsigt.. Vattnet fortsatte vara högt hela dagen. Så det blev två riktigt bra pass den dagen.

Fredag
Vanlig dag här nere, paddlade två pass och hängde i badet där i mellan.

Lördag
Körde ett pass på morgonen. Passet gick riktigt bra! Börjar få till looparna och helex på båda sidorna. Känns bra! där emot börjar jag känna av problemet i ryggen jag fick för två veckor sedan.
Där efter gick jag en sväng på stan och tittade lite, var en beachvolleyboll tunering mitt i centrum, sen så uppsökte jag en massör. Hittade ett 5 stjärnigt hotell som hade en spaavdelning med massage. Underbart skönt var det! =)
Skulle beställa middag på stället där jag bor, försökte beställa kyckling med grönsaker och pommes. Förklarade först på engelska, men tjejen förstod inte riktigt, så jag sade (på engelska/tyska) "like the grillteller, but only with chicken". Tjejen som stod och tog beställningen, funderade lite och sade "onhe!". Jag tänkte inte mer på det utan gick och satte mig ute och väntade på maten. När maten serverades visade det sig att det blev en grilltallrik utan kyckling.. Tyskans "Onhe" betyder ju motsatta till "only".. hahaha.. ja, ibland blir översättningarna inte helt rätt, men gott var det i alla fall! Dock hade jag ju ätit grilltallrik dagen innan..
Kvällen avslutades med lite häng i campingen med de andra paddlarna innan jag gick in till mig och såg på film..

Söndag
Dagen började i vilans täcken. Packade bilen och åkte bort till valsen och satt och tittade lite, men blev uttråkad så gick och badade i stället, det var skönt att sträcka ut sig några sträckor i bassängen och att få "massage" av vattenstrålarna.
Nu under eftermiddagen så paddlade jag ett pass, gick bra i början, men när jag började bli trött så funkade inte det längre. Ska försöka klippa ihop nån film så ni ska få se! =) Kommer i kväll!
Nu ska jag gå bort till registreringen och få min nummerlapp! I morgon börjar team traning, då har varje person 3,5min var i valsen..

Här nedan kommer lite bilder på hur det ser ut här!
 Utomhuspoolerna, längst bort ser ni huset med inomhuspoolen.

 Berg..

 Middag där jag bor!

 Regnmoln som gör att man inte kan se topparna på berget.

 Samma berg, mindre regnmoln! Vyn från min balkong.

 Frukost. Riktigt gott är det med massa frukt!

Ett annat berg, med moln.

Inga kommentarer: