måndag 25 maj 2009

Mycket vatten har runnit under kajaken..

..men mera ska det blir! I helgen som var körde vi i Mårdsele, första rännan, mycket roligt och hysat stort. Fick sedan köra nedre delen orekat med Fredrik på släp då han simmade i övre delen.. Det var intressant med allt gick bra, vi hittade allt utom en sko.
Jag har även hunnit köra vanliga tursit canadensare i fors, det var väldigt intressant, lyckades sänka den nån gång pga att vi tog in för mycket vatten, men för det mesta gick det bra. I sista forsen i Åman, vid campingen, gick det kanonbra, knappt något vatten alls! Vilket jag snyggt löste genom att tippa frivilligt nere på plattvattnet! =) Vilket inte helt uppskattades av Mattias som satt fram.. *tihi*
Sen har det blivit nått slalompass, har ännu en gång konstaterat hur roligt det är att paddla slalom när man sitter i en bra slalomkajak.. Vill ha en ny!! I söndags blev det tävling i differensslalom och jag slog Robin med 0,4 sek, mycket mycket viktigt!! =) Dock blev vi båda slagna av Petra, en av ungdomarna i klubben..

Har nu bokat biljett till första Europacupen, har dock inte bokat hemresa ännu, så vi får se var ifrån jag far hem o hur länge jag blir borta. Vet dock att den 4 juli ska jag vara i dalarna för MOW, så tills dess är jag i Sverige! =) Ser fram emot att få sommarlov!!

Har nu varit inne i en tenta period, har nu bara en kvar, på fredag. Dagens tenta i akutsjukvård kan ha gått hur som hellst.. Har inte helt motivivation att plugga när det är fint väder och vårflod!

I morgon är det rysshälla som gäller - ser fram emot det! =)

Inga kommentarer: